Social media is niet meer weg te denken uit ons leven. Zonder dat we het merken doen we allemaal mee aan de jongste ontwikkelingen en trends. WhatsApp, Facebook, Snapchat, Twitter.. en Facebook brengt een nieuw platform op de markt: Facebook at Work!
Nieuwe baan, nieuwe collega’s, nieuwe Facebookvrienden
Je kent het wel, je hebt een nieuwe baan en daarmee komen nieuwe collega’s die jou toevoegen op Facebook. Natuurlijk accepteer je jouw nieuwe collega’s, je wilt niet onbeleefd overkomen. Maar jouw Facebook is natuurlijk wel persoonlijk en misschien wil je wel helemaal niet dat jouw collega’s persoonlijke dingen over je te weten komen. Facebook at Work zorgt ervoor dat dit niet meer gebeurt.
De zakelijke variant van Facebook
De zakelijke variant van Facebook zorgt ervoor dat er makkelijker gecommuniceerd kan worden binnen een organisatie én persoonlijke updates worden afgeschermd van collega’s. Twee vliegen in een klap dus! Al enkele jaren wordt de zakelijke variant getest, bedrijven kunnen op uitnodiging al deelnemen aan Facebook at Work. Een van die bedrijven bijvoorbeeld is Heineken. Binnen enkele maanden mogen wij ook meedoen. Nu zou je kunnen denken, maar is dit niet een beetje onnodig? We hebben LinkedIn toch al? Klopt helemaal! LinkedIn zal dan ook stevig moeten concurreren met Facebook at Work.
Iedereen gaat meedoen aan Facebook at Work
Facebook is slim bezig, dat is zeker. Zoals ik al eerder heb verteld doet iedereen mee aan de nieuwste ontwikkelingen en trends, zelfs bedrijven. Ik verwacht dan ook dat veel bedrijven de zakelijke variant zullen gebruiken en deze eerste groep zal gevolgd worden door de rest! Een slimme manier om bedrijven aan Facebook te hechten, vind je ook niet?
Facebook at Work is makkelijk!
Om het makkelijk te houden zullen de normale Facebook en Facebook at Work niet veel van elkaar verschillen, op die manier weet men al hoe het werkt. Veel features van de normale Facebook zullen terugkomen bij Facebook at Work. Er is een newsfeed, je kunt reacties plaatsen en dingen liken. Maar er zijn nog veel vragen over het broertje van Facebook. Wat wij ons nou afvragen, wordt het nou een soort intranet of niet? Kan dit überhaupt met zo’n social media kanaal als Facebook? Ik ben benieuwd.. Wat wel zeker is, is dat je niet constant overvallen wordt met spelverzoeken. Je kunt dus geen Candy Crush-leven geven aan een van je collega’s via Facebook at Work.
Zodra de zakelijke variant van Facebook beschikbaar is zullen wij er gebruik van gaan maken. We moeten natuurlijk wel up-to-date blijven! Hoe zit het met jullie mening over Facebook at Work? Laat het ons weten in de reacties!